Over mij

Het gezicht achter JORTHO is Josien Tournier uit Maarheeze. Ik vind het geweldig om met kinderen te werken. Mijn grootste uitdaging is om steeds weer bij kinderen een lach op het gezicht te toveren, terwijl ik hen begeleid bij hun leeruitdagingen.

 

Mijn achtergrond
Ik ben in 2004 afgestudeerd Orthopedagoog aan de universiteit van Nijmegen met een master op Ontwikkeling en Leren en ben ook afgestudeerd Remedial Teaching en Orthopedagoog-Generalist. Tegelijkertijd volg ik ook alle nieuwe ontwikkelingen via Nederlandse Verenigingen van Pedagogen en Onderwijskundigen, waar ik ook actief lid ben van de werkgroep Dyscalculie.

Mijn passie
Mijn passie voor orthopedagogiek is ontstaan bij het lezen van het boek “Ciske de Rat” van Piet Bakker. Het inspireerde mij dat een kind, hoeveel problemen het ook lijkt te hebben, altijd de kans gegeven moet worden om zichzelf te blijven ontwikkelen. Tijdens de remedial teaching en onderzoeken die ik uitvoer, probeer ik altijd deze gedrevenheid over te brengen. Iedere keer als het me daarbij lukt om een kind vooruit te helpen, krijg ik een goed gevoel.

Ik hoop dat ik in de toekomst nog vaak een goed gevoel mag krijgen!!

 

PSYCHODIAGNOSTISCH MEDEWERKER
Daarnaast maak ik regelmatig gebruik van de diensten van psychodiagnostisch medewerker Marianne Kurvers. Ook zij wil zich graag even voorstellen.

Mariannes achtergrond
Ik heb de studie Pedagogiek MO-A gedaan en vervolgens de opleiding tot speltherapeut gevolgd. Ik heb 30 jaar een gecombineerde baan gehad als psychodiagnostisch medewerker en speltherapeut.
Ik heb gewerkt met kinderen, die uithuisgeplaatst waren vanwege sociaal-emotionele problematiek. Daarbij deed ik zowel de diagnostiek m.b.v. tests en spelobservaties, als de behandeling – als die geïndiceerd was- , in de vorm van speltherapie.

Mariannes passie
Werken met kinderen is altijd mijn passie geweest. Nog steeds doe ik het met plezier. Ieder kind is het waard om ‘gezien’ te worden. Ik vind het belangrijk dat kinderen zich kunnen ontwikkelen naar hun mogelijkheden en dat ze zichzelf kunnen zijn. Ik hecht er belang aan om in de omgang met kinderen zodanig contact te leggen, dat een kind op zijn gemak raakt en vrij genoeg is om in deze situatie, optimaal en naar eigen mogelijkheden, mee te werken aan het onderzoek. Voor mij telt ieder kind!